YERYÜZÜNDE HAREKET’ KONUSUNDA BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİMİN  (ORTAÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNDE) ÖĞRENCİ BAŞARISINA  ETKİS



Ahmet ÇOŞKUN                                                            Prof. Dr. Metin ÖZDEMİR
Fizik Anabilim Dalı                                                             Fizik Anabilim Dalı

ÖZET
‘Yeryüzünde Hareket’ konularının öğretilmesinde bilgisayar desteği kullanılmasının öğrencilerin ders başarılarına etkisini araştırmak için İskenderun Demir Çelik Anadolu Lisesi’nde 11.sınıfta okuyan deney grubu (N=25) ve kontrol grubu (N=22) öğrencileri oluşturuldu. Araştırmada kontrol gruplu öntest sontest deseni kullanıldı.Deney grubu öğrencileri her öğrencinin kendi kontrol edebildiği bilgisayar proğramının bulunduğu bilgisayarı kullanarak, öğretmen kontrolünde tahta ve projeksiyon cihazında da konu ile ilgili açıklma desteği de verilerek işlenen dersten yararlanıldı. Kontrol grubu öğrencileri ise sadece öğretmenin tahtada ders anlatması ve öğrencilerin dinlemesi şeklinde bilinen geleneksel öğretim yönteminin kullanıldığı fizik dersinden faydalandı. t testi varyans analizi ile iki gurp arasındaki başarı karşılaştırıldı. Bilgisayar kulanılarak projeksiyon ve tahta desteği ile anlatılan yeryüzünde hareket derslerinden faydalanan öğrenci grubunun geleneksel yöntemden yararlanan öğrenci grubuna göre daha başarılı olduğu görüldü.
Anahtar Kelimeler: Bilgisayar destekli eğitim, Geleneksel yöntem,Yeryüzünde hareket

ABSTRACT
To investigate the effect of using computer aid in the teaching of the subject ‘Motion on the Earth Surface’ on student success among high school students 11th grade students at ‘İskenderun Demir Çelik Anadolu Lisesi’ divided into experiment (N=25) and control (N=22) groups. In the study, pre-test and post-test test pattern is used with a control group. In the experimental group, there is a computer with the required simulation software on the subject for each student and the software can be manipulated by each individual student in the lectures, further aid is provided by the teacher on the blackboard and with slides on the subject projected on a screen. The students in the control group have only benefitted from the lectures given by the teacher with the traditional method where the subject is explained on the board and the students have listened to the teacher. The two groups’ achievement on the subject of ‘motion on the earth surface’ is compared with a t test and covariance analysis and it is found that those students who get computer aid besides the lectures and explanations given by the teacher on the board and with the slides projected on a screen are more successful compared to students who studied the subject with traditional methods.
Key Words: Computer aided education,Traditional method, Motion on the earth surface