DIFFERENT TYPE OF MATERIALS AND FOAM APPLICATION ON VEHICLE ROLLOVER ANALYSIS OF BUSES
Otobüs Devrilme Analizlerinde Değişik Özellikteki Malzeme ve Köpük Uygulaması *
Murat YILMAZ Mustafa ÖZCANLI
Otomotiv Anabilim Dalı Otomotiv Anabilim Dalı
ÖZET
Devrilme kazası, araç içerisindeki yolcular ve mürettebatın güvenliğini tehdit eden en ciddi tehlikelerden bir tanesidir. Geçmiş yıllarda yapılan gözlemler, kaza sonrasında deforme olan araç gövdesinin yolcuların hayatını ciddi biçimde tehdit ettiğini göstermiş, böylece devrilme mukavemeti araç üreticileri için üzerinde dikkatle durulması gereken bir husus haline gelmiştir. Günümüzde bir Avrupa yönetmeliği olan “ECE-R66” sayesinde bu tür devrilme kazalarının yol açabileceği felakete varan sonuçlar engellenebilmekte ve araç yolcularının güvenliği temin edilmektedir. Bu çalışmada değişik özelliklerde malzeme uygulamasının devrilme analizi üzerindeki etkileri incelenmiştir
Anahtar Kelimeler : Devrilme, ECE-R66, Yaşam Alanı, LS-DYNA, Araç Güvenliği
ABSTRACT
A roll-over event is one of the most crucial hazards for the safety of passengers and the crew riding in a vehicle. In the past years it was observed after the accidents that the deforming body structure seriously threatens the lives of the passengers and the rollover strength has become an important issue for vehicle manufacturers. Today the European regulation “ECE R66” is in force to prevent catastrophic consequences of such roll-over accidents thereby ensuring the safety of vehicle passengers. In this study effects of different type of materials application on vehicle rollover analysis were investigated.
Key Words : Roll-over, ECE-R66, Residual Space, LS-DYNA, Vehicle Safety.

|